vrijdag 20 februari 2015

Onbedekt gezicht

2 Korintiërs 3:18

Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen,
zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.

Deze tekst sprak me aan en heeft me tot overdenken gezet.
Ook mede namens Ds. Jos Douma, die er ook een boekje aan gewijd heeft.


Op internet kwam ik al zoekende ook een gedicht tegen van Rob Haster,
die ook met dit thema en boekje was bezig geweest.

Met onbedekt gelaat

Ontdekt!
zichtbaar
ziende
gezien

gloeit mijn gelaat
een ogenblik oneindig
glinstering van Gods grandeur
eeuwig nog even heilig
ontspant mijn blik
ontmoet
wordt groot in klein
losgelaten vertrouwd
de glans van zijn.



Ik heb dit olieportret geschilderd, gefascineerd door de vrouw die ik op de foto zo zag stralen. Daarom ook deze Bijbeltekst als thema erbij.
Het schilderij staat nu in de kamer, zodat het mij er aan herinnert dat wij net als spiegels zijn die het schitterende licht van de Here weerspiegelen.
Dat jij en ik steeds meer op Hem gaan lijken, door de Geest.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hemelse Liefde

 Ik ga verder met een nieuw blog, genaamd Hemelse Liefde.  Misschien tref ik je daar weer. https://hemelse-liefde.blogspot.com/ Groeten,  Anne